22 grader

Så, i natt vaknade man halv 2 av mardrömmar för första gången på jävligt länge. Kommer inte ihåg bakgrunden, men jag var med liltjejen och plötsligt visade det sig att hon var besatt av en demon. Nu kanske det låter lite smålustigt, men det var det INTE. Hon pratade med en skitlåg, hes röst och ville att jag skulle låta mig själv bli besatt av något annat sattyg. Trängde upp mig i ett hörn och ville att jag skulle hjälpa henne. Själv var jag både rädd och förbannad och det slutade med att jag skrek "no f``````` way!!!" Just de orden. Vaknade och vågade nästan inte röra mig i sängen, men lyckades tillslut få igång nattlampan, och såg att dörren stod öppen. WTF?? Jag stänger ALLTID min dörr när jag ska sova. Alltid!
Vågade inte släcka igen och men somnade tillslut framför den mest ofarligaste boken som finns "Can you keep a secret?" av Sophie Kinsella. Sedan drömde jag vidare. Det var något himla drömmaraton, drömde om hästar och havet, hästar som drunknade i havet, follk som stod mitt ute i havet med kläder på och väntade på någonting. Drömde om hur jag blev sen till nyårsafton, om hur jag blev sen till den här dagen och något filmmaraton. Herregud! Jag tror inte jag har haft en drömlös stund i natt och känner mig som om någon har slagit mitt huvud mot en vägg.

Nåja. Gick upp kl 7 imorse, slängde in lite tvätt i maskinen och fick reda på dagens planering. Playdates, mat osv... Men eftersom de inte var uppe än fick jag gå tillbaka till rummet tills jag blev uppkallad igen. Kan höra dem på ovanvåningen, men tänker vänta tills att gå upp tills de kallar på mig, jobbade fan riktigt mkt igår. Ger mig i alla fall 30 min till. En liiten powernap. Sådesa. Förhoppnigsvis utan demoner och drunkanade hästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0