8 dollar för saffran!

Är det verkligen så dyrt hemma? 8 dollar för lite saffran? Som inte ens är malen.
Nej, här ska bakas imorrn! Tjoho, äntligen ska jag få mina lussebullar! Och goda får de banne mig bli!

Skulle egentligen ut för att köpa de sista Hanukah presenterna till lill-killen, men fastnade vid julavdelningen istället på Target, och sen var klockan jättemycket. Får köpa det på torsdag när jag har fått mina pengar istället. Det är jättesvårt! Hade varit enklare om jag bara hade kunnat köpa en stor grej var till dem, men nu måste jag köpa 8 små. Och så vill jag ju helst ge dem något som de gillar med. Och det mesta som de gillar kostar typ minst fem dollar. Så... om vi gör matten nu. 8 gånger fem är 40. 40 gånger två är 80. Har jag råd med det? Svaret på den uppgiften är nej. Tjejens presenter är i alla fall fixade. Tack och lov.

På söndag ska vi på au-pair möte igen. International Christmas Dinner med Secret Santa. Gissa vad för genidrag Suss och jag fick på Target? Vi bygger ett pepparkakshus! Det är ju typ svenskt. Sen kan ju jag alltid klanta till det och slå sönder det av misstag för lite äkta tradition...

Nej ikväll har jag bestämt mig för att släcka innan 11 för att få lite normal rutin på dygnet igen! Imorgon ska jag för första gången på typ två veckor till gymmet. Orkade verkligen inte gå när jag var sjuk, så nu är jag taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0