Go Sweden go

Haha, vilken kväll det har varit! Om jag hade någon stolthet innan så vet jag inte om den är kvar nu. Jag har precis tillbringat de senaste tio timmarna i följande punkter:

1. Bestämma mig för att heja på New York Rangers
2. Gå och köpa en New York Rangers tröja - i barnstorlek! Självklart med Nr 30 och Henrik Lundquist på ryggen. (Lugn alla, de är väääldigt stora i storlekarna)
3. Sminka hela svenska flaggan i ansiktet. Ja. Hela. Mitt i New York.
4. Höra hur folk pekar på oss när vi går förbi. Vissa började glatt prata om att de kände Aftonbladets hockeyutsända i NY, vissa frågade var vi kom ifrån och vissa sa bara ord som "Sweden", "Go Sweden" och "Look, Swedish chicks!" Jag har nog tappat räkningen om hur mnånga gånger jag hörde ordet Sweden idag.
5. Komma på att jo, hockey är ganska roligt och betyder mycket för stoltheten.
6. Hurra när Rangers gör mål.
7. Svära när Detroit kommer ikapp.
8. Träffa några av dem som vann Mix Megapols hockeytävling. Och bli filmade av dem, samtidigt som de ber oss köra sitt race. Vadå vårt race? Vi hade inga hejaramsor. Jag försökte få alla att sjunga Sommartider, eftersom Per Gessle önskades, men det blev inte av. Jag måste erkänna att jag är lite rädd att denna video kommer upp på någon hemsida nu. Gömde mig bakom Frida. 
9. Var tacksam över att jag hade ansiktet kladdat till  oigenkännlighet när Detroit gjorde ännu ett mål. Suss och Frida, som jag satt mellan, ställde sig upp, gjorde high five och skrek bara för att Zetterberg och någon annan svensk hade spelat fram målet. Kul att svenskar är duktiga. Mindre kul att det var fullt med Rangers supportrar på alla fyra sidor runt oss. Jag började känna hatet. 
10. Dö lite till när Detroit gjorde ett fjärde mål med typ två minuter kvar. 
11. Fått höra en av vakternas bittra röster som konstaterade " It´s thanks to you Swedes that we lost". Jaja. 

Rangers förtjänade inte att vinna. De spelade helt enkelt inte bra, Henrik Lundquist, svensken i målet, var lätt den bästa i laget! Detroit hade typ åtta svenska spelare. Haha, snacka om att vi kommer att vinna OS om alla bra spelare kommer från Sverige!
Att gå på matchen var verkligen superkul, även om jag hade velat ha lite mer action. Kan lätt tänka mig att göra det igen. Hade Rangers vunnit hade det nog varit kanon! Men att se såndana här saker live är myyyycket roligare än att se dem på TVn. Det är en helt annan atmosfär och spänning! Handklapp, skrik, hejjaramsor, Seven Nation Army. Love it.

Har även köpt biljetter till Lucia på lördag och sett St Patricks Cathedral. Var riktigt mysigt där inne, påminde om kyrkan jag såg i Prag.

Anledningen till att inga bilder kommer idag är att mitt batteri laddade ut! Bilder kommer så fort jag får dem själv!
Peace


Kommentarer
Postat av: Katie

Kan känna känslan...Kommer ihåg 1984-85 när jag såg Philadelphia Flyers vs NY Rangers...Pelle Lindberg stod i mål...det var stort...

2009-12-08 @ 21:53:19
Postat av: Elinor

Det var helt magiskt! Fast nu stod ju en annan svensk i mål... ;)

2009-12-09 @ 04:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0