Home sweet home

Jag tänker bara tillägga att jag officiellt har bott in mig i mitt rum nu. Det ligger ritpapper på golvet, en temugg från igår står på mitt nattduksbord. Lådorna i byrån är självklart halvöppna för att det ska gå lätt att klä på sig. Böckerna i bokhyllan ligger på varandra istället för att stå bredvid. Jag har satt upp en pytteliten julslinga som jag snodde från min blå, pyttelillla julgran som jag köpte på Target och jag har hängt en massa glitter som girlanger i taket. Jag har en burk med pepparkakor inom armlängds avstånd från mig. Klockan är halv tolv och jag har inte satt en fot utanför sängen, även om jag börjar misstänka att det är dags för det. Ett par jeans ligger på golvet. 
  Det börjar kännas lite hemmavant. 

Just det! Idag är det exakt två månader sedan jag flydde hemlandet. Herregud, hur gick det till? Det betyder att jag bara har tio månader kvar om jag inte förlänger, att jag har gjort... vad? En femtedel av mitt år, typ? Shit, vad ska jag göra när jag kommer hem?  


Kommentarer
Postat av: Mamma

J har storstädat, med benägen hjälp av H och guess who?

2009-12-05 @ 18:00:45
Postat av: Katie

Njut av tiden...Du kommer att längta tillbaka när du kommer hem

2009-12-08 @ 21:56:12
Postat av: Elinor

Mamma: Lillen? Ni kan gärna få komma hit och städa mitt rum;)

2009-12-09 @ 04:31:13
Postat av: Elinor

Katie: Det har verkligen gått extremt fort den tiden jag har varit här... ett år känns lixom inte som en evighet längre.

2009-12-09 @ 04:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0