Jag är så nöjd, nöjd nöjd...

Av flera olika anledningar.

1. Jag åkte till gymmet imorse (såg en brinnande bil, helt slukat av lågorna, stort WTF-moment, på vägen hem, men det är en helt annan historia) och gjorde om jag får säga det själv den bästa instatsen på länge. Träningsvärken i mina ben får mig i alla fall att tro det. Dessutom hittade jag till Elin UTAN Mr. Gps. Yay! 

2. Jag tror att jag äntligen har fått koll på disktorkning och diskmaskinen. Och lärt mig fixa lunch på typ rekordtid.

3. Trots crankyness och sillyness har det gått hyfsat bra med att lägga lillkillen ikväll. Minut 1: I dont wanna sleeep, i wanna have my presents. And foooood. Minut 2: Zzzzzzzzzz. Ungefär med fem sekunders mellanrum.

4. Jag fick offra mig och klä ut mig till Pippi för att få lilltjejen på gott humör, och fick även äran att försöka härma och förklara vad rumpnissar var för något. Den lilla värdighet jag hade flög nog all världens kos i de ögonblicken, men vafan. Det får den göra när man umgås med barn under 9 år dagligen.

5. Jag fick extra motition genom att "spela" basketboll med lillkillen.

6. Och sist, men absolut inte minst... Jag lärde lilltjejen att göra flour-dansen från Mysteriet på Greveholm när det var tandborstningsdags! Haha, vi båda bröt ihop i lite övertrötta fnitterattacker. Jag försökte övertyga henne med att det var så man skulle göra för att jag visst hade sett det på TV, och sedan var det ju bara att leta upp Greveholm på Youtube, och efter lite surfande hittade vi avsnittet vi letade efter. Men då hade hon redan fått syn på Sprak och Grev-skelettet, och ville kolla på mer. Så där satt vi.
Jag: So, thats the bad guy. The Count. He lived in the castle 200 years ago. I was soooo scared of him when i was little.
Hon: He looks silly!
J: Well, the specaileffects back in 96 werent that good you know... I wasnt really used to skeletons and ghosts...
H: Where are the ghosts?
J: Theyre in the cascets. They are afraid of the Count because he turned them to ghosts.
H. Why did he lock in the princess?
J. Because he wanted to marry her.
H: Why?
J: So she wouldnt leave him, you know. He locked her up. She is from outer space, like the robot Sprak. Anyway, now they are gonna kill the Count with soda.

Ja, vilket härligt kulturarv Sverige har! Så fortsatte vår konversation i tio minuter tills föräldrarna kom hem, och jag snabbspolade till det sista avsnittet då prinsessan far iväg i sin rymdraket som egentligen är det största tornet. Det som jag tyckte var extra roligt var hon plötsligt, utan att ta blicken från datorskärmen, skickade iväg mig för att leta efter hennes hårborste. När jag frågade om hon inte ville att jag skulle översätta, sa hon att det räckte med att hon tittade på det. Hihihihihi. Nu kanske jag kan få dem att kolla på Mysteriet på Greveholm, den absolut bästa julkalendern, på min arbetstid. Hade det inte varit bäst?

http://www.youtube.com/watch?v=bUlqwtFKr44&feature=PlayList&p=654868CA1DAF6877&index=3


Nu ska jag vara duktig och släcka innan klockan blir 11 så att jag får sömn i natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0