Jag drömmer om en jul hemma

Så vaknade man upp och det tog säkert fem minuter innan jag insåg att det var Jul. Första Julaftonen jag inte har haft sovmorgon, jo man tackar.
  Trots det har dagen börjat ganska bra. Jag gick upp och käkade en clementin och åt frukost i lugn och ro, sen kom banen ner och vi spelade Finns i sjön.
  Här ska vi ha Julmiddag för 25 pers! Jag är potato och fish girl, vilket betyder att jag är ansvarig för lax och Jansons frestelse. Sen så ska de andra äta kalkon (verkar som att de äter det på alla högtider här), skinka och en massa andra grejer. Kommer nog att bli en helt ok dag faktiskt, även om jag önskar att jag kunde vara hemma. Jag ska göra mitt bästa för att inte öppna det julklappar jag har kvar förren ikväll. Och just det, vi har en white christmas här! Snön ligger kvar, första vita julen på evigheter. Men av det jag har förstårr så ha ni det också hemma. Just nu sitter väl alla och tittar på Kalle Anka...

God jul allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0