Jag saknar Mysteriet på Greveholm

Humörsmässigt mår jag bättre än igår. Har bestämt mig för att jag tänker göra en bättre dag arbetsmässigt än på länge. Ska skriva listor, städa och göra allt jag kan för att jag inte ska trilla ner i emohålet en gång till.
Men med förkylningrn känner jag mig näsran värre. Näsan rinner, det kliar som tusan i halsen och jag låter lite som en kråka.
Har tvingat mig själv att halsa hostmedicin och apelsinjuice nu på morgonen och ska snart ta en tupplur i hopp om att vara lite piggare när jag vaknar.

Idag är det ju första decemer! Och vad betyder det? Jo, julkalender! Det första jag gjorde i morse när jag vaknade var att slita upp lucka nr 1 i min chokladkalender, och nu har jag precis kollat på första avsnittet av SVTs. Har ingen aning om vad den heter, men den handlar om superhjältarna Supersnällasilversara och Stålhenrik. Ehhh... den verkar... ok. Men jag saknar julkalerndrarna som var där på "min tid". Mysteriet på Greveholm, Jul i Kapernaum, Julens hjältar. Det var ju årets högtid! Jag ska ju självklart inte glömma Tomtemaskinen med Pettson och Findus som vi hade på video. Åååhhh... jag tror jag ska youtube leta lite nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0