Jullovsdag nr 1

Pust. Så var det över.

Nej, så farligt var det inte. Det var faktiskt en av de lättare dagarna. Jag behövde inte se till att lilltjejen klädde på sig, behövde inte kriga med dem om tandborstning, behövde inte städa undan efter lunch bara för att behöva göra det igen vid middagstid och stressa till olika grejer. Istället har dagen spenderats på följade vis:

1. Rita på golvet i lekrummet.
2. Playdate då jag parkerade mig i soffan och var "säkerhetsvakt" i "affären".
3. Rita lite till på golvet i lekrummet. 

Värdmamman hade åkt på någon förkylning och var hemma hela dagen och tillbringade de sista timmarna framför familjens nya Mac, vilken jag har fått uppdraget att lista ut hur den fungerar. Yay me! Hon verkade tycka att Skype var den bästa uppfinningen sen hjulet typ och ringde runt till familjens vänner för att få dem att skaffa det/logga in. 
Sedan berättade jag för lillkillen om den första hästen jag hade tagit hand om, shettisen Wilma, när en shetlandsponny kom upp i deras "How-to-draw book". Fem minuter senare hoppar han fram till mig med en bild på en shettis som han precis har gjort, och jag bara smälte. Gulligull på hög nivå... Tja, sen berättade han om den gången då han tydligen hade stoppat två hästar i slagsmål, tämjt vilda mustanger och så vidare. Bara att hålla med och ge honom en klapp på huvudet, känns det som. Underhållning i sin enklaste och roligaste form.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0