Lucia i New York!

Tjo allihopa! Jag är för trött för att skriva någonting långt om det här just nu. Kan väl säga att det har varit en grymt härlig dag tillsammans med Frida och Jonna inne i NY! 
 
Vi började med att Frida och jag stack till Frihetsgudinnan och Ellis Island. Frihetsgudinnan var bara Frihetsgudinnan liksom, och vi kunde inte ens gå in i den men det var riktigt coolt att se den up close!

Vad som jag oväntat tyckte var ännu häftigare var Ellis Island! Det är då ön som många immigranter kom till efter att de färdats över Atlanten. De hade ett litet museum och man fick gå in i rummet där de hade haft flera tusen som fått genomgå hälsoundersökningar och jag vet inte allt. Rummet var bara typ lika stort som en gympasal. Jag gillar sådana gamla platser där man vet att det har hänt grejor och fick genast en massa scener i huvudet. Tänk om en släkting till mig hade varit där för hundra år sedan? Coolt.

Efter det mötte vi upp Jonna och stack till en indisk reastaurang innan vi begav oss till kyrkan Svenska Kyrkan hade inhyrt sig sjävla i. Det var det bästa Luciatåget jag någonsin sett! Gud vad duktiga de var, jag fick sitta och hålla tillbaka tårarna!



Suck, nu är jag för trött för att skriva något mer. Lite mer texter om det kanske kommer upp typ i veckan, men nu måste jag sova. Ska upp tidigt imorrn med för Ikea med brudarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0