Och folk frågar mig varför jag är vegetarian...

Jag tror det här är svaret som jag har försökt formulera ett bra tag.

http://www.youtube.com/watch?v=Df9GviWJSaw&feature=related 

Fy fan! Hur fan kan man, som människa, som påstår sig att vara intelligentare än samtliga andra djurarter behandla andra djur så här? Hur kan man vara så jävla kall? Så jävla känslolös? Vi männsikor har ett ansvar mot andra djurarter. Vi är ju "smartare", eller hur? Om vi nu tvunget måste käka dem, se i alla fall till att de har ett bra liv innan! Eller ännu bättre, är ingenting som du inte kan döda själv. Och det allra bästa, bli vegetarian så har vi stora delar av djurplågeri och global uppvärmning ur världen!
  Om det är någon som ser det här nu, tänker "oj!", det hade jag ingen aning om... Vad fan trodde ni? Att grisarna sprang omkring på små gröna ängar och bökade glatt, tills det var slaktdag då de fångades in med sidenband och fick en spruta så att de somnade in? Klart som fan att de lider när de är instängda i små bås och inte får gå ut! Det här är verkligheten och de som köper kött, det är de pengarna som betalar för att det ska bli såhär! Jo, det är det! Utgift och efterfrågan, eller hur?
  Och nu ska jag inte ens påbörja vad jag tycker om kycklingindustrin. Är bara så jävla glad att jag inte har det på mitt samvete. Kommer nog inte att gå tillbaka till att äta kött igen. Ska ta en bild från den där filmen och ha i plånboken varje gång jag blir hungrig på hamburgare. Sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0