Onsdag

Jag har haft en jättekonstig natt. Kanske var det min nyss tillbakakomna viljestyrka och beslutsamhet som gjorde att jag vaknade flera gånger, redo att köra igång dagen. Den första kom ca 0.40, då jag hade sovit i 20 minuter. Var övertygad om att klockan var ungefär fem timmar senare och var  halvvägs ut ur sängen innan jagj fattade att jag hade ungefär 6 timmar till på mig att sova innan jag skulle upp. Detta upprepades ett par tre gånger, och jag har den där känslan av att man har drömt skitskumma drömmar, men kan verkligen inte komma på vad.
Hursomhelst, det jag kommer ihåg från natten är att jag någon gång kollade ut genom mitt lilla fönster, och konstaterade följande: Det snöar. Igen.

Nu snöar det inte längre. Regnet piskar bort all snö som finns. Riktigt kasst februariväder. Tydligen är det inte bara i Skåne som vi har det, men det kanske bara är i Skåne som vi försöker slåss mot det. Här kommer de antagligen att stänga skolorna tidigt under dagen.
  Det är lite ofattbart enligt mig. Den enda gången vi stängde skolorna var den dagen efter Gudrun då vi verkligen inte hade något vatten. Stormar och annat fick vi uthärda under taket och sedan springa hem eller till bussen. Herregud, vad vi måste ha skinn på näsan egentligen. Vi överlevde ju till och med en jordbävning förra året!

Jaja. Ingen träning för mig idag, eftersom jag tror att det inte är en bra ide att utmana ödet och köra i onödan. Får helt enkelt se vad som händer senare idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0