Sakta växer vi, och snart tar vi över hela New Jersey

Äntligen har jag fått strumpor! Är det normalt att vara så exalterad över plagget som jag egentligen tycker är sjukt onödigt? Som jag där hemma propaganderade för att vi skulle överge? Köpte 12 par inne på Old Navy så nu slipper jag frysa om fossingarna på morgonen igen. Tummen upp för det! Jag funderar till och med på att slita upp förpackningen de finns i och prova dem, en och en. Nåt måste man ju hitta på efter curfewn.
  Vi stack till Livingston Mall där vi träffade en ny svenska, Elin, och hennes "före-detta" au pair, Tanja. Verkade vara ett par grymt roliga tjejer som jag hoppas träffa mer av. Och det allra viktigaste är ju att jag och Suss får fler medlemmar i vår nyss startade Svenskfront. Om alla tyskar som finns här, och de är inte få, de pratar jättemycket tyska och går i stora grupper, tänker vi minsann ge dem en liten match, så att de får känna hur det känns att inte kunna ett språk som alla andra talar! Hehehehe...
 Jag är jättesugen på att titta på Elf nu, men jag borde sova. Blä. Jag hoppas att morgondagen blir lika bra som denna. Då är det första Hanukkah dagen, och jag är jättenervös över att de presenterna jag har knåpat ihop kommer att ratas. Jag vet ju egentligen ingenting om Hanukkah. Det enda jag vet är att de kommer att tända ljus imorrn och att de kommer att ha någon middag, och thats it. Borde jag ha köpt några speciella kläder till det? Slå in presenter ska jag göra imorrn i alla fall. Till lilltjejen har jag köpt pärlor så hon kan göra egna halsband och till föräldrarna har jag köpt en svensk kokbok från Ikea. Lillpojken hittade jag inget vettigt att köpa till, så mamman sa att jag kunde få ge ett Bakugan fodral som hon redan hade köpt. Det tackar man och bockar för. Hoppas att han inte blir upprörd för att han inte får Nintendo DSI eller ett Xbox som han hintade att han ville ha.
  Efter middagen blir det förhoppningsvis knäckbak och pepparkakshusbygg! Här går vi från den ena högtiden till den andra.


Kommentarer
Postat av: Clara

Hej :) Jodå det är bra med mig. Med dig med ? JAg ska till Madison, Wisconsin så det är mer öst än väst iaf:) Hur har du det därborta ? :D

2009-12-11 @ 14:24:31
URL: http://claranyquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0