Strep throat

Vaknade klockan fem imorse med vad som kändes som ett öppet sår i halsen och en näsa som jag inte kunde andas med. Tror jag fick snyta mig ungefär 25 gånger på tio minuter för att få full tillgång till syre igen. Tydligen såg jag bättre ut än dagarna innan, för båda värdföräldrarna sa att jag gjorde det. Kanske, men jag kände mig trött, okoncentrerad, darrade när jag skulle hälla upp mjölken. Halsontet försvann tack och lov och jag kände mig bra igen, men nu blev jag skickat till Minute Clinic, en liten mottagning vid apoteket där den snälla läkaren körde ner en bommulstops i halsen och rotade runt.
"Seems like youve got strep throat" sa hon några minuter senare när testet var klart. Jag hade ju ingen aning om vad strep throat var, trodde det var någon vanlig förkylning som de ville att jag skulle äta vitaminpiller för typ. Blev lite misstänksam när jag fick ett recept på antibiotika. Så det blev hem för att googla upp vad jag egentligen har åkt på.
Halsfluss! Jag trodde fan att jag var immun mot detta. Inte konstigt att jag kännt mig ur gängorna i veckan! Feber har jag ingen just nu i alla fall, och jag smittar inte längre om 24 timmar, so its all good.

Vet ni hur man får halsfluss? Genom att man får i sig " saliva or secretions from the nose" från en anna människa. Herregud, har jag haft någon annans snor i munnen?? Jag tänker alltid ta med mig bakteriedödande  medel i handväskan. Fy fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0