Suck vilken dag

Jag har haft två dåliga dagar på raken nu. Igår fick jag en massa tråkiga besked, både härifrån och hemmifrån, och den här dagen började inte bra, coh då slutar det ofta inte heller speciellt bra.

Det första som hände var att jag fick, tja jag vill inte kalla det utskällning, men en ganksa skarpt tillsägelse över att jag inte hade dragit ur sladdarna till min julgran. Alltså... fan. Nej. Jag tänker inte käfta emot och trots att jag inte fattar logiken bakom att julgranskulorna inte kan vara inkopplade medans TVn kan det, tänker jag inte gnälla. Det är mitt jobb att sköta det här, men jag hatar att göra misstag. Och sen blir jag arg. På både mig själv och på andra. Och sen tillbringar jag några timmar med att försöka träna att upp min mentala förmåga att få random människor att krocka med bilen, eller nåt. Sedan gick jag runt och tänkte på alla tråkiga saker jag fick reda på igår och att ni i just detta nu har julafton och får snart kolla på kalle anka vilket är kört för mig och öppna alla paket tillsammans. Jag vill inte vara pessimistisk, men min stratergi är tänka som så att den här julen egentligen bara är en amerikansk högtid som vi inte firar i Sverige. Jag får en så fruktansvärd hemlängtan så fort jag hör Jullåtar eller föreställer mig pepparkakorna, lukterna av maten och riktig gran, hur det ser ut när vi öppnar alla presenter och spelar spel. Det har varit samma sak i 18 år, och nu är jag liksom inte med längre.
Pratade med min värdmamma om detta i morse, och hon hälsar att ni ska vänta med att berätta alla dåliga grejer till efter nyår.
  Dessutom ska de flesta av mina vänner åka iväg över julen = stordepp. Vad ska jag hitta på i veckan som kommer? Kommer att bli måååånga besök på gymmet.
Ja, och efter min kassa morgon och ett telefonsamtal till pappa för att önska God Jul då jag fick prata med småfolket ( Gud vad vuxna de lät, speciellt lillasyster! Och lillebror som frågade varför jag inte var hemma den här veckan... ) stack jag ut på stan för att köpa lite julklappar. Tror ni inte jag satt fast i trafiken i en timme?? Trodde fan jag skulle skrika högt när jag insåg att jag skulle missa lunchen och bli ännu grinigare på eftermiddagen.
  Sen krånglade det med barnen och det har bara varit heeelt sjukt stressigt, ända tills typ för en timme sedan då jag och lillkillen kom hem. Ja, och han tyckte jag var jätteelak som försökte få honom att peka ut svåra ord som the, and, och she i boken vi läste.
  Slutade i alla fall någulunda tidigt och nu väntar jag på att mina vänner ska sluta jobba med. Då ska vi ut och göra Stabucks. Och sen tänker jag köpa massor med godis, bädda ner mig i sängen och tröstäta.

Just det, det är väl julafton hemma. God jul på er och var tacksamma för Kalle Anka, säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0