Black Friday

Jag har upptäckt att min dator tydligen är inriktad på entertainment. Den har DVD spelare, brännare, fjärrkontroll, widescreen skärm, massa olika spelare osv. Än så länge måste jag säga att jag ar riktigt nöjd med den och inte riktigt förstår hur jag kunde leva utan den. Nu är jag ingen datorexpert, men Windows 7 verkar funka jättebra! Det går snabbt och funkar, vilket är vad jag kräver av det. Så fort jag lyckas installerna Office och Photoshop så kommer det att gå perfekt. Tror att jag såg den här i en annan affär innan och då var den värd 500+600 dollar. Jag fick den for 400! Snacka om fynd! Tror aldrig jag hade fått det i Sverige.

Black Friday alltså! Tror det var längesedan jag var så sjukt trött som jag var nar jag knallade upp ur sängen vid halv 5, dödstirrade på TVn i en halvtimme och väntade på Suss. Hon körde oss till tåget och sen begav det sig iväg till stan. Det allra första jag gjorde när jag kom in var att rusa in på Staples, fick en biljett och sedan var datorn köpt!
Black Friday, fredagen efter Thanksgiving, är dagen då Julhandeln tar fart! Vilket betyder att alla julprydnader aker upp. Så vi bestämde oss för att tillbringa dagen med att kolla på så mycket julprydnader som det gick! Herregud, det var sååååååå magiskt! Och då hade var det många som inte ens hade kommit upp, och det var mitt pa dagen. New York vid julen är typ det finaste jag har sett!



                       Här kommer... trummvirvel... Julskyltning i New York med Elinor!



Här är några av reklamskyltarna! Vet inte vilket varuhus de tillhör, men de anspelar i alla fall så sången 12 days of Christmas. Varje bild representerar en vers, fast i modern tappning.



I taket vid ingången till Macy's. Var mycket mörkare egentligen, men var tvyngen att använda blixt, annars hade man inte sett någonting av det.

Ännu mera Macy's. Var knökfullt med folk därinne, men superfina julprydnader! Överallt.



... och så här såg då ingången ut!



Här är Tomten som vi träffade i Manhattan Mall! Han trodde nog att vi, två julhöga svenskor med superstora leenden och kameror som springer och fotade allt som var rött, var lite efterblivna. Men han var snäll emot oss i alla fall!





Här har vi utsikt från båda hållen vid Rockerfeller Center! Granen var inte tänd än, men jag ska komma tillbaka om någon vecka och ta om det. Vi kom tillbaka senare när det var mörkt, och då var det hur mysigt som helst!



Ännu en liten bild utanför Rockerfeller Center. Någon stor staty som jag inte visste något om, och absolut inte den bästa bilden på mig. men vafan, det bjuder jag på.



Och just det, vi såg Spiderman. Han hade pensionerat sig och börjat spela saxofon för att försörja sig!



Nej, nu ska jag snart ut med Suss igen. Vi ska kolla på Hanukkah presenter och julpynt. Efter det ska jag hämta Thereza och leka med henne i gallerian.

Merry early Christmas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0