Et bra lektips!

Morkernasse, sager jag bara. Eller, som jag har sagt den sista tiden, hide-and-seek-in-the-dark. Ar faktiskt valdigt jobbigt att saga, sa jag provade med att saga morkernasse till dem, men jag tror det ar en lost cause att forsoka fa dem att uttala just det ordet. De har redan lart sig saga tack, snalla och (tada!) Dumle!
Hur som helst, flickan verkar alska morkernasse! Vilket far mig att kanna mig som en bra au pair!

Har varit en riktigt ok dag maste jag saga. Jag har varit pa gott humor och fnittrat at smasaker, "spelat" Cluedo med mina barn, sovit bort hela formiddagen men trots det fatt tvatten helt avklarad. Yay me! Dessutom sa har mamma skickat recept till pepparkakor och lussebullar och bokat biljetter till att komma over min fodelsedag!:D Wiho!
Nu ska jag strax ivag med Suss och se New Moon och hanga runt pa stan. Imorgon ar det Thanksgiving, och jag har gett mig sjalv ett litet uppdrag: Jag ska ta reda pa varfor de firar Thanksgiving! Hur manga vet egentligen det? I don't. Gick vi igenom det pa historielektionerna tog jag nog ett tupplur den timmen. Utvardering av den amerikanska hogtiden kommer nog imorrn!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Har det inte att göra med Mayflower och att dom kom iland ordenligt då nångång i början av 1620talet ? Tur dom inte liftade med Vasa...

Just my 2 cents worth of guesswork...

2009-11-26 @ 12:02:19
Postat av: Elinor

Det enda svaret som jag fick av lillkillen var att "det hande for 400 ar sedan..." men jag tror det har att gora med att de at middag med indianerna och kande sig tacksamma eller nat;)

2009-11-27 @ 03:40:36
Postat av: Mamma

Thanksgiving Day [θæŋksgi´viŋdei] (engelska), 'tacksägelsedagen', helgdag i USA och Canada. Thanksgiving Day går tillbaka till 1621, då pilgrimerna i Plymouth höll en tacksägelsefest för att fira sin första skörd i det nya landet. Thanksgiving Day firas den fjärde torsdagen i november, i Canada den andra måndagen i oktober.

(Klippt ur Wikipedia)



2009-11-27 @ 11:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0