Fingervirkning in the USA

Jag tror de har typ varldens gulligaste kassorskor har. Har precis kommit tillbaka fran godisuppladdning infor kvallen pa Kings, och precis nar jag stod och forsokte pressa ner alla quaters jag fatt i vaxeln synar kassorskan mig upp och ner, och sager entusiastiskt: I love your coat!
Finns mycket man kan klaga pa har: den sota salladen, vagarna och att man blir tjock av att bara ga in i en pizzeria, men komplimangerna sparar de inte pa i alla fall. For nagon vecka sedan lade en mamma in, mitt i ett samtal, att hon alskade den grona fargen i mina ogon. Sjalvklart blir man superglad, men sedan undrar man vad man ska svara. Tack? Rent instinktivt forsoker jag hitta nagot fint pa den andra manniskan och kommentera tillbaka. Och nar man inte gor det ar man tyst i nagra sekunder innan det tafatta tacket trillar ur munnen. Och ar man sedan som jag sa satter man sig i bilen i hostrusket och kor ivag, och med uppmarksamheten pa annat hall (hur man ska svara pa ovantade komplimanger) blir nastan skramt av helvete nar en morkhyad manniska i enbart svara klader dyker upp fyra meter framfor bilen fran det omgivande nattmorkret. Eehhh... Reflexer? Nagon? Jag tror pa fullt allvar de inte har kommit hit an...

Jobb ikvall alltsa. Borjar om ca en halvtimme och da ska det bakas pizza med de sma barnen. Jag planerar att bara en san drakt de anvander for att sanera radioaktivt avfall, annars kommer det nog att droja tre veckor innan jag far all deg ut ur haret.
Dagen har varit hyfsat latt. Jobbade i ett par timmar i morse och det var nog det lattaste arbetspasset hittls. Varfor? Jo jag (taaatdaaa) larde dem att fingervirka! Slutade med att bada satt som uppslukade av det  pa soffan medans jag kunde fixa mat osv i lugn och ro.

Imorrn ar det tjejens fodelsedagskalas. Antagligen ska jag folja med pa... ditjaginteminnsdeskulle... Efter det blir det nog en vanlig slo sondag. Kanske drar jag med nagon ut pa kaffe. Orkar inte bara sitta hemma utan nagot att gora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0