The weekend so far

Tjo! Den senaste dagen blev helt annorlunda an vad den var planerat! Igarkvall skulle jag egentligen kollat pa New Moon med Thereza, men ungefar tjugo minuter innan det var dags att rora sig mot bion fick jag ett sms som sa att hon var tvungen att jobba ikvall. Jag tjurade till lite grann (hatar nar planeringar blir andrade/installda i sista minuten, och hade inte atit nat for jag hade sparat mig till McD och popcorn), men blev pa battre humor nar jag fick tag pa Suss som skulle till Chilis med Rowena. Motte upp de bada dar, och fick antligen mat, tack och lov. Nar vi sedan hade suttit dar i nagon timme kande varken jag eller Suss for att ga hem. Impulsivt styrde vi upp en "filmnatt" hemma hos mig. Ingen av oss hade sett varken Sex & the City elle Benjamin Button, sa vi stack till den lilla automaten utanfor Shop Rite. Det ar en stor fyrkantig lada dar man kan trycka pa vilka filmer man vill ha, och sen far man dem for bara en dollar st! Superbra:P Vem bryr sig om att lamna tillbaka filmerna i ordentlig tid, liksom?;)
Det slutade med att vi bara kollade pa Sex & the City for den var langre an vi trodde. Vi bada dackade kring fyra nagongang skulle jag tro, lagom trotta efter dagen som varit.
Klockan sju (tror jag det var) hor jag nagot som tassar runt i mitt rum. Trodde forst att det bara var Suss som sov pa min soffa, men plotsligt hor jag ett skrikliknande ljud och nagon som kastar sig mot mig, innan ett hysteriskt fnitter uppfyller rummet. Den lille pojken, M, fullt pakladd och klarvaken star bredvid sangen med ett leende som gar fran ena orat till det andra. Med ena ogat slutet sjasar jag ut honom och somnar igen.
Detta hander tva ganger till under morgonen. Kul att veta att man ar poplular i alla fall. Baserar det pa att jag fick tvinga honom ur rummet de sista gangerna.
Skulle egentligen gatt pa gymmet oh hittat pa nat ikvall med en tjej som hette Frida, men nar jag satt och lunchade pa Subway fick jag ett sms om att hon OCKSA skulle jobba. Vafan? Nar jag for en gangs skull ar ledig sa forstors det av att alla andra jobbar! Grr...!
Menmen, verkar som att vi ska hitta pa nat imorrn istallet! Kanske blir det en liten tripp till Ikea!:D Gloggen, har kommer jag....
Sa nu sitter jag och skriver, ska strax ivag till annu en slappekvall med Suss. Familjen har en massa slaktingar har for att fira Laurens fodelsedag i efterhand, jag har atit varldens godaste Mac and Cheese och forhort mig lite om vilken slags dator jag behover kopa. Jaja, kan knappt vanta tills jag far en egen dator! Har lite tight med pengar bara... forutom det uppenbara med att det snart ar jul, sa vill jag ga pa en hockeymatch (130 dollar dar), Hanukkah ar om nagra veckor (presenter till ungarna), plus att jag vill skicka julkort osv hem och sen sa datorn. Kan man inte bara vinna lite pengar? Eller hitta en tusenlapp pa marken? Hade hjalpt saa mycket! Snaaaalla gud... Ska faktiskt till svenska kyrkan snart, sa du kan val bjussa lite?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0