Lycka i en bla kasse...

Har precis kommit innanfor dorrarna. Hela eftermiddagen har jag typ gatt pa ett blagult moln.
Frida och jag kom antligen ivag till Ikea!  Det ar konstigt nar man ar utomlands, for hemma ar ju Ikea ungefar det takigaste och vardagliga som finns. Har anvander jag ordet "antligen" i samma mening. Det ar nastan som att ju langre jag ar har, desto svenskare kanner jag mig!
Vi gick runt och kollade pa de svenska namnen pa moblerna, sa "naaw" till sofforna av nagon anledning och jag borjade hoppa nar jag sag en av speglarna vi har hemma i ett badrum. Har aven bukrat upp  med Julmust, pepparkakor, bilar, daim, glogg till et varde av fyrtio dollar! Har ingen aning om hur det gick till. Och min kasse sprack nar vi gick tillbaka ut i bilen.

Jag kanske ska kolla pa Hockeymatch i Madison Sqaure Garden om tva veckor! Om jag inte maste jobba det vill saga. Blev medbjuden dit i typ torsdags, kom fram till att jag har pengar i fredags. Igar sa min vardmamma till mig att jag maste jobba den 6e, och jag kunde inte for mitt liv komma pa om jag skulle gora nagot da. Sa jag sa "visst, jag kan jobba". Dumma, dumma mig. Nu maste jag dra igang operation "snalla-ge-mig-ledigt" sa fort som mojligt.
Det ar lite for kul, for tydligen har de nagon tavling pa Mix Megapol dar de har lottat ut biljetter till den matchen! Kommer nog att vara massa svenskar dar, och svenskar spelar i bada lagen.  Vill verkligen ga? Vad gora? Dra med ungarna pa matchen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0