Nedrakning till ledighet...

Ca atta timmar kvar och sedan ar jag ledig. Har en kansla av att helgen kommer att bli riktigt bra! Motet igar var jattekul och var nya LCC verkar mycket battre an den gamla. Nu har jag i och for sig aldrig traffat den gamla, men de som hade gjort det sa att hon verkade tusen ganger battre. Sa fort vi kom dit valkmnade hon oss och presenterade sig, vi fick namnlappar och varsin kalender, erbjudanden pa resor (nagot som jag ska kolla upp). Sedan var det skridskoakning som gallde! Jag har inte akt sedan ettan, men det var riktigt kul! Jag ramlade inte en enda gang! Det var manga sydamerikaner och asiatiskor som aldrig hade provat skridskor innan, kan ni tanka er det? Uppvaxt i Sverige dar man alla ager ett par och aker sa fort isen har lagt sig ar det lite svart att fatta att det verkligen finns folk som aldrig har provat det innan... Men tydligen sa finns det. Jag var i alla fall nojd med att inte vara den samsta pa isen den har gangen;).
Efter det stack jag, Suss och en tyska som heter Carina till Starbucks, dar vi traffade en massa andra roliga au pairer. Satt och snackade dar tills det var curfew-dags och vi var tvugna att sticka hem. Naja, det var jattekul att traffa lite nya manniskor, hoppas pa att se dem igen!

Ikvall kanske det blir bio tillsammans med Thereza och ett gang andra au pairer fran igar. New Moon, maste kolla upp om det finns nagra platser kvar! Nasta sak att gora pa min lilla lista.
Och Thanksgiving verkar vara halvt planerat! Ska antagligen in till staden med Thereza, kolla pa paraden och hanga runt. Dagen efter ar det nagonting som kallas for Black Friday. Tydligen sa ska det vara den storsta shoppingdagen har! Av det som jag har fatt berattat for mig ar det typ som julrean ganger tio. Gissa vad som sker da... Datorjakt i staden! Da ska jag och Suss in med typ forsta taget/bussen som gar typ kl 6. Wiho!

Och angaende jul... de har borjat fa upp julpyntningen pa allvar har nu. Inte bara pa varuhus, utan aven pa typ Starbucks, ljusslingor utanfor affarer, reklam pa TV... Underbart! An sa lange har jag inga planer for hur jag ska tillbringa min jul, men jag hoppas pa lite presenter, julgran och god mat! Och julsanger, naturligtvis! Varje gang jag ar ensam hemma och sorterar tvatt borjar jag tralla pa Sankta Lucia och Stilla Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0