Som en duracellkanin

Min femtonminuters powernap behovdes verkligen i eftermiddags. Fran att ha varit en somngangare med motorikproblem forvandlades jag till en super-cheery duracellkanin pa basta fodelsedagsfirarhumor. Jag for runt i koket, gjorde varm choklad, skar upp vattenmeloner, nynnade pa Luciasanger, larde tjejen L lite svenska ord och lekte kittelattack innan vi kom fram till det fruktade momentet, duschen. Jag vet inte vad det ar med duschen, men det slutar alltid med att jag star dar i neddrankta jeans med en tvalflaska i handen och sa hog frustrationsniva att jag vill ga darifran och lata barnet leva ut sitt inre storsjoodjur medans jag sitter med en kopp te och kollar pa On Demand, totalt obekymrad om barnet kan simma eller ej.
Pizza bestalldes. Homedelivery ar typ varldens basta uppfinning. Note to self: Lat inte 6-aringarna fa bara pizza i kartong. Det var i sista stunden som jag lyckades radda den.
Men overall var det en bra dag. Pojken var borta pa en playdate nastan hela eftermiddagen. Att bara ha en gor stor skillnad. Herregud, jag fattar inte hur de som har fler an tva barn klarar det.

Suuck. Nu borjade de braka igen. Antar att hans fotboll stannar hemma idag igen. Var ett himla liv imorse nar jag inte tyckte att han behovde ha den med sig med tanke pa att han gick emot precis allting jag sa, inklusive att kalla folk for vissa mindre fina ord och att ta pa sig jackan.
Jaja, jag ska ut for glass i hostmorkret. Eller te. Nagonting i alla fall. Imorgon blir det SHOPPING!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0