Terrorhot i Livingston och Elinor goes modeblogg

Ni vet de dagarna da man vaknar och undrar varfor i helvete klockan inte har ringt eftersom man ar helt sen? Sa man reser sig upp, letar i panik efter mobilen och ser att man har vaknat helt i onodan nagra timmar for tidigt. Det hande mig typ tre ganger i morse, vilket har resulterat i att jag haller pa att aterga i somngangsbeteendet.
Jag och tjeckiska Tereza stack till Livingston mall for lite allman shopping. Naturligtvis, min vana trogen, korde jag vilse pa vagen dit och fick 40 minuters extra korovning. Till slut kom vi fram och sprang in fran snalblasten. Har jag namnt att jag alskar affarerna har? Jag blev nastan yr idag igen. Stannade dar egentligen lite for lange och fick kora som en galning for att hinna till skolan i tid.
Det forsta tjejen sa till mig var: Har du inte bollen med dig?
Fem minuter senare fick jag reda pa att det hade varit en bombvarning i skolan, men att det tydligen inte var vart att beratta for sin au pair om man sag att bollen saknades.
Nagon okand manniska, antagligen nagon aldre som smugit sig in i skolan under eftermiddagen, hade skrivit ett meddelande om att det skulle bli bombning dar i eftermiddags. Alla barnen flyttades till templet eller high school och sedan tillbaka. Mejlet hade inte natt fram till alla, daribland inte min vardmamma, och darmed hade jag ingen aning om vad som hade hant. Behover jag saga att de var i upplosningstillstand och ett litet krismote ordnades i hallen hos oss efter skolan dar pakter bestamdes? 
Lite otackt ar det allt. Jag tanker verkligen inte pasta att alla USAs handlingar ar rosaskimrande fina och berattigande, men... hjalper det verkligen att bomba ett lagstadium? Och att latsas gora det, ar det verkligen the way to go? Om det bara var ett skamt, kan de inte bara kopa en pruttkudde och leka med den istallet? Usch.

Jaja, jag slutade redan innan klockan fyra och ar nu ledig till nio imorrn. Det ser ut att bli en lugn kvall. Om jag gar ut misstanker jag starkt bio igen, eller vanlig filmkvall.

Men forst tanker jag kanalisera min inre modebloggare och visa vad jag kopte, bara for att jag blir pa gott humor av att spendera pengar :).

Mina nya stolvar fran Square 1, 20 dollar.


Min harliga, underbara, superfina vaska fran Charlotte Russe. 22 dollar.



Supermysig klanning fran Charlotte Russe, 27 dollar.



Koftliknande histora som jag for tillfallet sitter och myser i, aven denna fran CR. 17 dollar.

Elinor "Stenansiktet" Brauer barandes en tunika som hon hittade pa en outlet for TJ Maxx for nagra helger sedan, ca 3 dollar.

Sa jag att jag alskade shoppingen har?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0