Forsta skoldagen

Jag hade nog haft nagon ide om att forsta veckan skulle vara lite halvslapp. Men nej da. Jag ar nastan lika trott som igar, pga langa utelaggningar om hur viktigt det ar att tvatta handerna (tva sidor i varan larobok) och annan liknande information. Man kan ju inte anklaga dem for att inte vara tydliga med vad de menar. Problemet blir val kanske att jag tappar koncentrationen inom tio minuter. Man vet att man ar pa lektion nar man sitte roch kladdar blommor i sidorna pa pappret alternativt somnar och forskor gomma sig bakom dem framfor sig. 

Maten ar verkligen amerikansk till max! Till lunch fick vi grilled cheese mackor och tjocka pommes. Till middagen bjods vi pa nogot italienskt som lat som mar...nanting. Jag ar forvanad over att de har sa mycket att valja pa, aven om man inte ater kottet. Misstanker om det hade varit i sverige sa hade det satts igang nagon hel cirkus. Nar jag fragde om vegetariskt peckade var tjocka, glada kock pa huvudratten och sa: What do you think? We're the best!  
  En sak jag tyckte var lite underlig var att ost, som liknande morotter, raknades till salladen.

Dagen avslutades med International Sing-a-long. Vad ar detta, undrar ni. Jo, alla i samma land samlas i en grupp, valjer valfri barnlat och tvinglas upp pa en aula-liknande scen dar de framfor denna, med rorelser, framfor en gigantisk amerikansk flagga. Vi svenskar bestamde oss for att sprida bjornen sover (mitt forslag) till resten av varlden.
  Angaende flaggor. De ar overallt. Hela tiden. I varje klassrum. Tydligen sa pledgar alla elever alligance till USA varje morgon.
  Och affarerna. Schampoot ar DYRT, men lasksorterna oandlliga.

Nej, nu ska jag forsaka duscha och sen sova. Imorgon tror jag att vi ska fa besok av en polis och jag har bestallt en tour till NY pa torsdag, sa att jag helt sakert ska se allting som jag maste gora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0