Jobbedag

Jag vaknar klockan 08.40. Stirrar i väggen. Hasar mig ur sängen. Tassar in pa toa för att inte väcka kollegan. Glömmer harborsten. Tillbaka igen. Stirrar lite till i väggen innan jag drar pa mig dagens outfit (müsbüxor, t-shirt och kofta) innan jag försöker borsta bort tröttheten, le och ta mig upp till köket. Tüdligen är det inte en jättebra ide att kolla pa filmer till halvtre, drömma mardrömmar och glömma stänga av veckodagsväckarklockan som ringer halv 7.
Frukostarna här är helt ok, maste jag säga. Igar fick jag blabärsvafflor opch idag blev det blabärspannkakor.
Efter detta spelades det Star Wars med sexaringen pa familjens Wii. Föräldrarna plus storasüstern var ute, sa jag fick rücka in och jobba nagra timmar pa söndagsförmiddagen.
Fundering: Om barnet vill fortsatta spela spel är det kanske lika bra att lata honom göra det i fortsättningen? Da satt han i alla fall stilla.
Hursomhelst började jag ocksa leva mig in i spelet och slakta droider, och innan jag visste ordet av hade vi suttit där i nagon timme. I tanken att här skulle vi göra andra, fina saker än att bara sitta framför tvn (eftersom de egentlgien bara far vara där en halvtimme egentligen) stängde jag av splet (osäker pa om jag lückades spara).
Och da satte virvelvinden igang. Efter ca en halvtimme klättrade han pa väggarna. Jo, bokstavligt talat. Herregud, hur kan man ha sa mücket energi? När han vill är det verkligen världens gulligaste unge, men när han märker att jag blir tröttare blir han bara piggare och piggare.
Jag lückades tillslut underhalla honom med hjälp av Jenga, bollar, hästteckningar och kollegan (som är mücket bättre pa att fa han att lugna ner sig än vad jag är) under timmarna som följde. Men de sista tio minuterna var jag redo att kräla in under mattan och somna.
Som tur är är det väldigt sällan jag kommer att behöva jobba pa helgerna. Pa veckodagarna är det mücket lättare, av nagon anledning.
Fast när jag satt och spelade Star Wars kunde jag inte lata bli att tänka pa att jag faktiskt far betalt för söndagsmorgonmüs. Finns värre saker jag jobba med.

Kommentarer
Postat av: Katie

Är ni två stycken? Har inte den andra au-pairen åkt hem ännu? Varifrån är hon?

2009-10-19 @ 22:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0