Sverige VS USA del 1

Affärerna: USA 1
Toaletterna: Sverige 1
Vägarna: Sverige 1... än sa länge iaf...
Mentaliteten: USA 1
TV program: USA 1 (big chock?)
TV reklamen: Sverige 1 (reklamerna här är övertüdliga till en heeelt nü niva)
Oberäkneligt väder: USA 1 (För tva veckor sen gick jag omkring i t-shirt utomhus. Nu rockar jag vinterjackan)
Mündighetsgränsen: Sverige 1 (Far inte ens ta en öl om jag äter ute)

Hmm... än sa lange är det oavgjort. De sma skillnaderna är större än vad man tror. Deras handtag till dörrarna är helt annorlunda fran vara. Om man vill lasa dem, är det en liten plupp i mitten som man maste vrida runt. Enkelt?
Under de försa dagarna tog det mig minst ett par minuter att lasa varje dörr, och det var inte förren jag kom till famijen som jag insag att det enda jag behövde göra var att vrida runt pluppen som en vanlig nückel. Varför far man inte reda pa sant??
Och skillnaden mellan att köra automatare och vanligt är rejäl. Lite smapinsamt var det allt i början när jag trampade efter kopplingen i varje sväng. Och sedan försökte använda bada fötterna till gasen och bromsen, innan jag fick förklarat för mig att jag bara skulle använda högra foten. Haha... jo, det visste jag. Harkel. Host.



Kommentarer
Postat av: Katie

Vad tycker du om New York? Visst är det en underbar stad?

Du får skaffa ett fake leg...jag hade mitt busskort, men det är ju ett tag sedan...

2009-10-18 @ 16:47:54
Postat av: Jenny

Found you:)

2009-10-18 @ 17:43:53
URL: http://tiiingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0