Det finns ingenting som gör mig så förbannad

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6958475.ab
Det är jävligt svårt att göra mig arg. I ärlighetens namn skiter jag i ganska mycket som händer mig personligen. Är tåget sent så jag missar lite av festkvällen, whatever. Busar ungarna lite för mycket på studsmatten, skitsamma. Blir mina planer ändrade i sista minuten på grund av jobb så är det okej. Om servitören på restaurangen gör lite väl många misstag och samtidigt är otrevlig bryr jag mig inte.
Många saker som får ändra att gå på i långa monologer om hur dåligt det är bryr jag mig helt enkelt inte om. Men när jag vaknar en fredagsmorgon och går in på aftonbladet för att läsa de senaste nyhterna och snubblar in på en sådan artikel som ovan, då jävlar! Jag är så arg att blodet kokar, jag vill bara göra något åt saken. Det är i sådana här stunder som jag är glad och stolt att jag  är vegetarian. Människor är så jävla grymma! Vad fan är det för fel på folk? En kanin?? En liten kanin?????? Hur fan kan man tända eld på en kanin, vad i helvete?? Hur kan man skada något djur som är försvarslöst? Djuren är beroende av att vi människor ska behandla dem rätt, hur fan kan man kalla sig högre stående och intelligentare om man inte tar sitt ansvar och visar sig vara det?
Nej fy fan. En vacker dag ska jag sätta mig ner och skriva en bok om detta ämne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0