Ensam hemma

Tog ett bra tag innan jag lyckades somna igårkväll, men inte på grund utan rädsla för mentalsjukhuspatienter. Nej, istället blev jag fast med mina födelsedagspresenter från Suss och Beverly: ett gäng tuschpennor i snygga färger som jag försökte klura ut hur man änvänder på bästa sätt, ett projekt som skall fortsättas senare idag.
Klockan ringde 06.40 och jag vaknade på en gång. Varför glömmer jag altid inte stänga av alarmet på mobilen på helgerna? Dumma mig. Jag var halvvägs ur sängen innan jag blev osäker på om det verkligen var arbetsdag, om det var morgon eller kväll, om jag var hemma eller i Livingston. Tillslut kom jag fram till att det var lördag, att klockan inte ens var sju och att jag definitivt inte var hemma eftersom katten i sängen saknades. Resten av morgonen har varit ett blurr, jag tror aldrig jag lyckades somna om helt, utan låg mest och funderade/halvsov.
Ska snart dra iväg till gymmet, och sen vet jag inte vad som händer. Måste tvätta, städa mitt rum och lite sådana saker. Tror jag är ensam hemma tills ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0