Good Night

Idag har allt kännts lite lättare av någon anledning. Jag slutade för en gångs skull innan sju och åkte iväg med Suss och fjantade oss i bilen innan vi plockade upp Beverly och åkte till bästa utkiksplatsen Eagle Rock. Så skönt att ha lite fritid med vännerna, var ett bra tag sedan jag träffade Beverly nu eftersom vi aldrig är ledig på samma tider. Vi pratade om allting mellan himmel och jord, allt från allvarliga samtalsämnen till Yo Mama vitsar.
Gjorde lite planer för de kommande veckorna, snart så är vi hemma samma helger igen, ska bli jättekul! Att ta en till heldag med att vandra runt i NY blev inplanerat...
Annars flöt allt på ganska bra med barnen. Jag känner mig inte längre självmordsbenägen, men jag hade världens konstigaste dröm under min förmiddagsnap... mamma förklara dig! Jag drömde att jag skulle fylla 20 igen, och ha middag med alla mina vänner och släkt (var liksom både här i USA och hemma samtidigt...) hursomhelst tyckte mamma att det skulle vara kul om vi lurade alla att jag hade dött och hade begravning för mig som födelsedagsfest! Och för att alla skulle gå på det skulle vi kremera mig också. Jag hade liksom ingenting att säga till om utan det var bara att hänga med. Och hon förklarade liksom aldrig när vi skulle avslöja heal bluffen, utan jag skulle liksom begravas och allting... Och stanna där. Som födelsedagsfest. Okej.
Innan dess drömde jag att jag var i NY och Kristianstad och pappas hus låg precis bredvid och jag, mamma och Jonte gick in till en spågumma som även sålde smycken och massage, och hon läste min framtid och kom fram till att det spökade i pappas hus, i just mitt rum.
Och nu när jag tänker efter så drömde jag precis innan det att jag var i någonslags hamn, kan ha varit antingen Stockholm eller Malmö och skulle ge mig ut på någon sjöresa med någon asgammal båt men jag släpades liksom efter och upptäckte Atlantis.
För övrigt drömmer jag ganska ofta om vatten. Jag brukar drömma att jag lurar ner Döden i Immelsjön (för er som inte vet det, är han rädd för vatten och kan inte simma, lite som en ringvålnad) då och då. Mardrömmar innehåller nästan alltid vatten och spöken. Vattenspöken.
Någon som vill förklara vad detta betyder för mig? Hmm...
Nej, nu har jag svamlat färdigt och ska sova innan jag däckar här och nu med handduken virat runt håret. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Din dröm beror nog mer på hur du känt dig de senaste dagarna än på mig! Nog har vi haft våra kontroverser men jag har aldrig önskat livet ur dig. Älskar dig ju!

Du var ofta mörkrädd när du bodde i ditt rum hos pappa. Hmmmm?

2010-04-14 @ 12:18:51
Postat av: Mamma

Drömmen om den gamla båten... Det handlar säkert om att din tur på "skorven" du åker med nu slutar med att du hittar en skatt!!

2010-04-14 @ 21:11:10
Postat av: Elinor

Haha mamma, det känns bra att veta;) du har nog lite rätt i det du säger faktiskt^^ hoppas allt e bra därhemma.

2010-04-15 @ 04:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0