Ikea, Jersey Gardens och vilse på mototvägen

Planen var egentligen att åka in till Central Park och chilla i solen i söndags, men istället möttes man av ett grått moln och duggregn när man vaknade upp igår. Vad göra?
Kom på att vi inte hade besökt svenskmeckat Ikea sedan i December, så åkte dit med Suss. Vi hängde runt där i evigheter och suckade nostalgiskt över Billy bokhyllorna innan vi hittade matavdelningen. De hade byggt om så det var mycket större än sist och det gillar vi! Köpte tunnbröd, polarbröd, bilar, läkerol, daim, Marabou med daim... osv. 
Efter det drog vi till Jersey Gardens, en gigantisk outlet galleria fem minuter därifrån... den är definitivt den största i New Jersey och jag har inte varit i någon i NY som är större. Man hade kunnat gå där inne i dagar! Hade nästan inga pengar, men köpte en hatt, jättesöta pyjamasbyxor för 4 dollar, smycken och ett gäng nagellack.
Sedan skulle vi ta oss hem. Herregud. Vi hade ingen gps utan var tvugna att förlita oss på mina väganvisningar från google maps och gissningar samtidigt som vi åkte fram. Amerikaner suger verkligen på att skylta! Vi hamnade mitt inne i Newark och på någon översvämmad avkrok som såg ut som en bilkyrkogård... hann bli lite nervös innan vi kom på rätt spår igen. Tydligen är det " inte min grej" att vara kartläsare. Nehej, men skyltarna var ju sneda, täckta eler ickeexisterande.
Idag ska jag jobba som vanligt, slutar nog ganska tidigt så kanske drar till gymmet om jag orkar. Mitt rum skriver i och flr sig efter en ordentlig genomstädning. När jag tänker efter så har jag egentligen tusen saker att göra.
För övrigt är det några idioter från någon landscaping firma som fixar något hos grannarna över vägen, men har parkerat precis utanför våran uppfart. Kan bli intressant att ta sig ut sen. Idioter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0