The Au Pair Blues

Its monday morning and Im feeling all alone (x2)
The rain is falling outside my home
Its tuesday night and i crashed the car (x2)
Now I just wanna go to the bar
I wedensday noon and I lost the kids at school (x2... ja, ni fattar nog.)
Ooops! they fell in the pool!
Its Thursday afternoon and my hostparents are in a bad mood
Just becuase i gave them some poisinous food
Its friday evening and the house is on fire
Now, they are calling me a liar
Its Saturday morning and I slept on the street
And the hostparents drove over my feet
Its Sunday already and i still feel alone
Now, I just wanna go home
Vi fick i uppgift att skriva och framför en Blueslåt i grupp. Man kunde riktigt se hur alla i klassen vidgade ögonen i panik, mig själv inräknad.
Hamnade i samma grupp som fem tyskar som inte kom fram till något. De jag inte kände sa inte så mycket heller. I alla fall inte på engelska. Jaja, jag hade bara sovit tre timmar natten innan och höll redan på att lacka ur över att de inte pratade engelska och att jag ahde råkat somna innan under Artmusic delden av lektionen. Så jag tar tag i pappret och pennan och börjat brainstorma rim. Home, alone. Car, bar. Feet, street. Och skrev ner lite random grejor om det. Slutade med att jag kom på ca 90 procent av det som skrevs, och fick även improvisera fram melodin. Succe! Hela klassrummet skrattade och en bad oss till och med om texten sen. Nöjd nöjd. Kanske ska bli låtskrivare?
Herregud vad vi har pluggat... min hjärna känns som om den har slagits fram och tillbaka mot väggen ett par gånger. Tio timmar igår! Helt galet. Läraren var jättebra och rolig, men... jag fixar liksom inte Jazz. Jag bryr mig inte om de 300 kategorierna av Blues. Eller spirituella låtar. Och mer än halva kursen handlade om detta. Jag höll på att somna ett par gånger. Country och Rockhistorian var helt okej, till och med intressant. Jag har börjat gilla Country. Riktig Country, och inte dansbands/Jill Johnson skit.
Det som nästan var roligast var att bara komma till ett riktigt college och kolla in alla studenterna där. Kändes lite mysigt att sitta i en matsal och äta igen.
Nej, nu antar jag att det är dags för ännu en vecka att börja imorrn. Så var det med den helgen!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Får kanske hålla hårt i mina Cash vinyler när du kommer hem??

2010-04-19 @ 17:41:00
Postat av: Erika

det är rätt Elinor! snart är det inget svenskt kvar i dig! ;)

2010-04-21 @ 21:07:43
Postat av: Elinor

Mamma: Eller så köper vi en samlingsplatta och delar på;)

Erika: Haha! Du skulle bara veta från vilka skumma ställen jag har vänner ifrån nuförtiden... Mexico liksom... nästan lika läksigt som OSby...;)

2010-04-22 @ 04:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0