The Power of Askungen

Igår när jag skulle lämna av lilltjejen plus hennes tre kompisar på dansen kom vi in på möss av någon anledning. Och jag fick mössen från Askungens låt på huvudet: Vi ska göra´t vi ska fixa´t för den stora galakvällen, så ska vi sy modellen...
Nu har jag inte kunnat tänka på någon annan låt i över 24 timmar. Jag närmar mig gränserna för vad ett friskt sinne kan klara av. Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag frivilligt hade lyssnat på Miley Cyrus och Justin Beiber och dessutom lärt mig mössens låt utantill hade jag nog velat spärra in denna person i ett madrasserat rum. Dessutom har jag lärt mig Handy Mannys låt. Hans verktyg sjunger om att man ska sammarbeta och lära sig spanska. Och det finns få saker som är mer enerverande än Dora the Explorer. Let´s ask map! i varenda jäkla bok.
Jobbade egentligen inte så länge idag, men det kändes som väldigt länge eftersom båda ungarna hade extrema gnällperioder då endast min version av svenska disneylåtar kunde muntra upp dem. Träffade Suss och Beverly ikväll på Chilis, två andra tyskor som jag aldrig hade träffat innan anslöt sig till sällskapet. Det är alltid så kul att träffa nya människor här!
Annars har det varit en händelselös dag. Typiskt onsdag. Ser fram emot helgen då jag kommer bort ifrån Livingston lite. Nya människor och nya miljöer, underbart!
That was a wonderful day...

Kommentarer
Postat av: pappa

haha..mössen låt....quite sane if you ask me...nästa steg nerför, längs den vägen är att uppleva hoppa-hule är en rätt ok låt...

2010-04-15 @ 09:51:42
Postat av: Elinor

Ja gud ja... det var med mössen som det började för dig, eller hur? The first step to insanity...

2010-04-15 @ 15:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0