En mörkrädd pojke

Gårdagskvällen var mycket trevlig! Käkade tacos med flickorna och drack vin och spelade spel. Jag ägde på Frågejakten, men sög ganska duktigt på Faraos Pyramider. Kom lite annat folk i slutet på kvällen och när klockan hade slagit två däckade jag nästan vid bordet, dags att gå hem.
.
Morgonen började med att jag sa hejdå till lillebror som åker till Kefalonia med sin flickvän. Inte alls avundsjuk för att han får åka utomlands, inte då. Inte det minsta.
Nästa sommar ska jag resa som aldrig förr...
.
Fastnade sedan i sängen med en bok. "En mörkrädd pojke" heter den, en skräckroman som utspelar sig i bibelbältet i USA. Jag började läsa den i torsdags, och jag måste säga att det var ett tag sedan jag läste så snabbt. Kunde knappt lägga ner den. Den var så realistisk, inte överdriven som vissa skräckfilmer eller böcker, utan man fick en obehagskänsla och börja kolla sig konstigt omkring i rummet. Slutet var verkligen oförutsägbart även om det kom alldeles för snabbt. Skrämmande var det med. Läs den!
.
Ikväll ska jag köra bort till Tyringe till en liten fest. Ingen alkohol för mig dock, orkar inte dricka ikväll med. Dessutom sover jag så sjukt dåligt efter att jag har druckit mycket, typ bara i tre timmar och sen kan jag inte somna om. I alla fall inte om jag inte får sova i min egen säng. Jättejobbigt. Så det blir lugnt ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0