En riktigt hyfsad dag

Det var väldigt svårt att ta mig ur sängen imorse. Hade kunnat ligga kvar där ett bra tag till om man säger så... Men har man häst att sköta så kan man inte göra som man vill, det är bara att gilla läget och dra upp till stallet.
Det är så skönt att vara där ensam på morgonen. Så fort man går innanför dörren möts man av en massa gnäggande, tuggande på hö, värme och den avslappnande lukten av spån och häst. Det finns alltid någonting att göra, kanske är det därför det är så befriande? Det spelar ingen roll vad som händer i ens vanliga liv, när man kommer till stallet skall sysslorna bli skötta, no matter what. Man behöver inte tänka, allt går på rutin och man vet precis vad som händer. Jag hade kunnat mocka boxen på fem minuter med stängda ögon efter alla års träning.
En flykt från verkligheten är precis vad det är. Någonting som man vet är beständigt och kommer att inträffa.
Jag skulle inte hinna/orka/ha råd med en häst just nu, men ibland kan jag sakna det. Visst, man kan ge sig ut i skogen själv, men utan samarbetet med hästen är det inte samma sak. Ibland saknar jag det.
.
Annars kan jag väl meddela för alla intresserade att jag antagligen har landat ett jobb som personlig assistent! Var på intervju idag och blev erbjuden jobbet om jag fattade det rätt. Har inte tackat ja än dock, ska gå bredvid imorrn och se lite hur det funkar. Visst är jag orolig, jag har aldrig jobbat som det innan, men som mamma sa... skulle det inte funka behöver jag inte stanna. Och varför skulle det inte funka? Jag är i alla fall superglad att ha fått den här chansen!
Haha, jag har aldrig insett hur mycket en heltidstjänst egentligen går ut på! Herregud, det är jättemycket mer än att gå i skolan! Och inga powernaps, antar jag... sadface. Blir väl att faktiskt sova om nätterna då haha. Just nu när jag har insett hur mycket en heltidstjänst verkligen är snurrar frågan " Men hur i hela världen ska jag ha tid att göra någonting annat?" runt i huvudet. Haha. Den delar plats med " Tar du det här jobbet kan du äntligen köpa kläder....kläder....kläder...."
.
Dagens soundtrack: Bumpy ride och Glourious med The Hoosiers. Spring och lyssna!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0