Måndag, oh yeah

Jag gjorde ett stort misstag tidigare ikväll. Jag hade precis kurat ner mig i sängen för att smälta maten och kolla på Supernatural, mamma kommer in och frågar vad jag ska göra imorrn.
Tänk snabbt, Elinor. Vad ska du säga för att undvika tjat så gott det går? Tänk, tänk, tänk!
" MMMmmmstäda", sa jag utan att egentligen fundera över vad det betydde. Ordet bara slank över mina läppar, och sekunder efter skrek den lilla jävulen på axeln " What have you dooooone?!" Silly me. Nu måste jag hitta nåt och städa imorrn. Jag som hatar det. Bra jobbat Elinor.
.
Det blev ett snabbt besök i Malmö som moraliskt stöd åt fröken Persson som gjorde sitt sista prov i sitt examensprov. Och wiieee hon klarade det! Grattis till henne!
Har annars skrivit lite ansökningar (surprise surprise) och handlat mat. Gud vad jag var hungrig alltså. Trodde jag skulle dö, för när jag kom hem från Malmö hade jag inte ätit någonting förutom frukost och en glass på hela dagen. Drog med mig lillebror ut genom dörren och i sann Brauer anda handlade vi för hela veckan på vad som måste ha varit rekordtid. Inget godis heller, bara mat till oss och kisarna. Personbästa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0