Min oerhört intressanta vecka

Var det stora bloggtittat dan igår eller? Loggade in och såg att jag hade fått fler besökare än på länge, trots att jag inte har skrivit speciellt aktivt de senaste dagarna. Nåja, fler besökare gör en mer motiverad att skriva, så jag hoppas att det håller i sig!
.
Anledningen till att jag inte har skrivit den här veckan kan härledas till att jag faktiskt har haft en del saker att göra! Efter att ha ringt och sagt att jag inte kommer att fortsätta med jobbet i Åhus i måndags bar det ju iväg till stan med Louise. Stop nr 1 var Skägg och Lockar, där hon färgade till sig och klippte lite. Blev superfint och jag blev riktigt sugen att hitta på någonting med mitt hår. Efter det följde jag som sagt med till hennes gym. Kändes så skönt att träna igen, och instruktörerna var jätteduktiga! Inte alls speciellt dyrt, 220 i månaden utan någon startavgift. Tror att jag har övertalat världens bästa pappa att betala det för mig tills jag får ett jobb, vilket faktiskt inte behöver vara så långt borta. Skriver mer om det senare.
.
Igår var jag i Malmö för första gången sedan gymnasietiden! Trot eller ej, men jag ska vara Louises hårmodell imorgon på hennes examensarbete. Jag ska permanenta håret. Nervös? Nej faktiskt inte. Skulle det inte bli bra är det bara att föna håret rakt, det kan ju inte se så mycket värre ut än vad det gör nu. Anyway, i tisdags följde jag och Jennie med henne ner dit för att öva. Mysig dag med tjejerna, trots usel service på restaurangen vi besökte och inställda och försenade tåg som plockade fram min alternativa personlighet som uppmanade till revolution mot vem det nu var som kladdade till det. VARJE gång jag ska åka från Malmö har tåget varit försenat. Från danmark. Varenda jävla gång. Jag tror att det är samma tomte som random trycker "stoppa-internet-knappen" som har en "inställda-tåg-knapp." Det är ju inte billigt heller, nu när man inte längre åker på barnbiljett, och då tycker jag fan att man inte ska behöva stå och vänta i en och en halv timme! Uselt, rent ut sagt!
Var inte hemma förren vid halv nio, och då var jag helt slut. Däckade vid halv tolv framför Vampires Suck.
.
Vaknade idag med lite feber och ont i halsen. Kände mig faktiskt rätt tacksam att jag slipper ge mig ut och jobba idag, det stormar, regnar och jag känner mig helt ruggig och inte mig själv för fem öre. Jag sökte jobb i ett par timmar (äntligen har jag bemästrat Ikeas rekryterings site) innan jag stack ner till Louise för lite kladdkaka med henne, Jennie och Josse eftersom det var hennes namnsdag. Diskuterade lite jobbstrategier med Jennie innan det var dags för alla utom jag att hoppa på bussar. Själv åkte jag hem, tog en kopp te till och nu sitter jag här. Ska få iväg lite ansökningar till innan det är dags att lägga ner, och sen ska jag börja skissa på lite present teckningar innan jag bäddar ner mig med en katt och en bra film. Imorrn ska vi ner till Malmö för provet omänskligt tidigt (06.40 går bussen...) och jag antar att jag blir borta hela dagen.
På fredag blir det först gym, och sedan kanske lite fest på kvällen.
.
Pust, det blev ett långt inlägg! Ett bra sätt att undvika sådant man måste göra är alltid att blogga... Nu: fokusera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0