Päls och minkfarmar

http://sveketmotminkarna.se/
.
Vill ni testa så att era kräkreflexer verkligen fungerar?
.
Ännu en gång sitter jag här i mitt rum och kokar. Ändå kan jag inte säga att jag är förvånad. Alla har väl vid det här laget sett videon om pålsuppfödning i Kina? Eller om grisuppfödningen i Sverige? Tror jag länkade till den med för ett tag sedan...
.
Jag fattar inte vad människor som köper päls tänker med! Speciellt inte om de själva har husdjur... jag lovar, hade någon modeskapare bestämt att kattpäls skulle vara fint som jackor hade vi säkert haft kattfarmer med!
Det är så fruktansvärt onödigt! Päls är snyggt, men varför avrätta djur när man lika gärna kan köpa fuskpäls?! Som dessutom är billigare!
Hela tanken på att föda upp djur bara för att döda dem, och det gäller även köttindustrin, gör mig mer illamående och ledsen än något annat! Kan man inte själv med att döda djuret ska man inte äta kött/gå omkring i päls över huvud taget.
Pälsindustrin är ändå värre än köttindustrin. Människan behöver trots allt protein för att överleva, men pälsjackor? I dont think so! Sanningen är att så länge det finns en efterfrågan så kommer folk att fortsätta bära päls och farmarna kommer att fortsätta behandla minkarna såhär. Skulle inte tro att de bara kommer att ändra sig.
.
Nej, stäng ner den äckliga och inhumana skiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0