Skypa med tyskland

Det är inte alltid jättebra att skypa med vänner man inte har träffat på flera månadet. Man kan få en oerhörd längtan efter det som varit. Efter att tillbringa timmar på Dunkin Donuts eller sitta och blicka ut över New Yorks skyline, käka glass och headbanga till tysk schlager samtidigt som man pratar om allt och ingenting. Efter att kliva ut i vimmlet av människor utanför Penn station och vandra ner mot Times Square med lukten från de brända mandlarna i näsan samtidigt som man svär över längsamtgående turister och kryper in i jackan för att undvika de iskalla vindarna som blåser in från Atlanten. Efter att springa runt under de blommade träden i Greenwich Village och avsluta dagen på Ellens Stardust under neonskyltarna. Damn, I miss it!
.
Och mest av allt saknar jag de underbara människorna jag träffade där som jag aldrig skulle ens hört talas om ifall jag hade stannat hemma. Som gjorde mina månader där borta någonting som jag nu sitter och längtar tillbaka till så mycket att jag håller på spricka. Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0