Gift nr 1

.
En av julklapparna som jag pysslar med de senaste dagarna. Ni som kommer att få julklappar av mig behöver inte bekymra er, jag misstänker att mottagaren till denna inte kan sätta igång en dator och annars skulle jag inte lägga upp den.
Photoshoppade om den lite, däpmade färgerna och la till det gråa i kanten. Nu när jag tittar på den tänker jag bara t-shirt design. Kanske kanske.
Roligt1:
Samtal mellan mig och en stockholmstant som jobbade hos svenska kyrkan  när jag ringde och frågade hur många församlingar det finns i Östra Göinge.
Hon: Jag hittar det inte i våra register. Vad hette det igen sa du?
Jag: Östra. Göinge. Kommun.
Hon: Okej, jag ska kolla.
Jag: ...
Hon: Hur stavades Göringe igen?
Jag: G-ö-i-n-g-e!
Hon: Jag kollar igen.
Jag: ...
Hon: Är på helt säker på att det verkligen är en kommun?
.
Föreställ er nu att hon säger allt detta på extrem Stockholmska.
.
Roligt2:
Jag kollade på A christmas carol med Jim Carey igår som Jonte hade laddat hem. Som ni säkert vet kan översättningarna på sådana nerladdade filmet vara... sådär. Till exempel så översatte de "delinquent" till "tidningar!", men det värsta var nog att de hade översatt "the ghost of christmas present" till "spöket av jul presenter" (särskrivet). Spöket av jul presenter! Haha! Han kämpar för kommersialismen och kommer att besöka dig natten före jul om du inte har köpt tillräckligt med onödiga prylar under året.
.
Nejdå, jag är inte alls övertrött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0