Gott nytt år!

Jaha, så var det nyår igen. Den kvällen som man har sjukt höga förväntningar på, men de införlivas liksom ALDRIG. Inte ens förra året på Manhattan fick jag en riktigt bra nyårsafton.
Jag gillar inte helger som man förväntas ha the time of your life på... men det är väl bara att go with the flow och göra det bästa av situationen.
.
Kvällen ska inledas med middag hos Jenny med henne, Emma och Elin i Hässleholm innan vi går till en hemmafest. Jag är salladstjejen. Vilket betyder att jag ska hacka, och röra om. Mamma fixar dressingen. Skönt att slippa dra med mig en stor lasange på bussen in dit.
.
Vilket sjukt år jag har haft ändå! Helt bipolärt. Skitbra och skitdåligt.
.
Årets bästa händelser:
.
Min födelsedag när mamma och Jonte kom till NY och vi inledde dagen med att shoppa i en outlet affär för skor, såg på Phantom of the Opera på Broadway och avslutade dagen på Ellen´s Stardust, den musikaliska dinern. Blir svårt att slå.
.
Ellens stardust
.
Memorial Weekend när Suss och jag bodde på Hotell i NY hela helgen och det hände massa sjuka saker som jag bara trodde händer i filmer.
.
Vår trip till Wildwood och Cape May på Jersey Shore var inte helt fel den heller.
.
Stranden
.
... och sista besöket i NY kommer jag nog aldrig att glömma. Och inte de stackarna som såg mig för den delen heller!
.
.
Midsommar en vecka efter att jag kommit hem var även helt ok!
.
.
Att praktisera på tidningen var kul, fick ju träffa Statsministern, skriva repotage och intervjua folk.
.
Stockholmsresan med Suss var också en höjdare.
.
Årets favoriter:
.
Alice in Wonderland...för att jag älskar fantasy, Johnny Depp och Tim Burton.
Inception... var längesen jag såg en så fantastisk film! Slog Alice.
Tangled, den nya Disneyfilmen om Rapunzel. Älskade den! Bästa animerade filmen på hur länge som helst, ska ta med Isa och se den när den kommer på bio.
.
Telephone med Lady Gaga.
.
Rihannas nya album. Så sjukt bra!
.
Brandon Flowers album Magdalena.

Att  jag såg det sista Lost avsnittet live!
.
Tv-serien Glee. Första säsongen var bättre än andra dock.
.
Årets bedrifter
Jag har lärt mig att koka kaffe.
Ritat en jävla massa
.
.
Navigerat mig själv genom Heathrow utan att få panik.
.
Lekt cowboy.
.
Inte shoppat på fyra månader!
.
Nu är det här året över, och det känns riktigt skönt! Gillar att börja på nya saker, och jag har stora planer inför de kommande 12 månaderna. Om exakt elva timmar och sex minuter är det 2011. Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0