Grattis Mamma!

Nej, jag tänker inte klaga.  Jag gillar att det är snö och ett par minusgrader, så som det är nu. Det är MÖRKRET jag har problem med! Mörkt när man vaknar, mörkt när man kommer hem, hinner inte vara ute och få i mig det dagsljus som jag behöver. Vartenda år här vi det här problemet, fast det brukar vara värst i februari för min del. Vinden är jag inte helcrazy i heller. Den gör ju det såååå mycket kallare. Någon vettig jacka ha jag inte heller. Får väl spendera lite mina sista slantar på det efter jul... då kanske jag vågar mig ut igen. Hittade en jättefin jacka på Cubus i Stockholm och antar att de har den här hemma med, kände inte för att lägga 800 kr på den när jag bara hade ca 1500 och två hela dagar kvar.
Sen har jag typ 539 grejer som jag har lovat mig själv att jag ska fixa fram till jul. Hej, jag heter Elinor och blir smått överambitiös i perioder. Goddag, halsbränna-så-att-jag-nästan-spyr-och-inte-längre-kan-äta-apelsiner.
.
Mamma fyllde år idag! Grattis grattis! Var uppe okristligt tidigt och firade henne. Gav henne bara en julgranskula och Jonte fixade ett par tofflor, hon ska få lite mer i jul! Tårtan var god i alla fall.
Var liiite trött idag på praktiken. Tydligen tyckte de jag såg helt svart ut under ögonen, vilket är lite konstigt med tanke på att allt smink lös med sin frånvaro. Har tagit en powernap nu men är fortfarande så trött att det liksom gör ont i ögonen. Ska nog ut och gå en snabb runda strax. Känner mig som lillkillen i USA, får han inte gå ut blev han helt odräglig. Kan tänka mig att jag har låtit som honom under längre perioder idag...." viiiiil inte gå neeeeer i källareeeen, orkar innnnte.... mummelmummel....".
.
Nu ska jag fixa lite med CSN. Wish me good luck!
.
.
Saknar min mysiga halsduk! Blev kvar hos familjen H i staterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0