Julshow

Herreguuuud vad kallt det är nu!! Trodde jag skulle frysa ihjäl innan idag... Halva eftermiddagen spenderades uppe på Piskagården och kollade deras julshow. Vad duktiga alla var! Så kul att se att tjejerna man hade som ridelever för ett par år sedan fortfarande håller på. Luciatåget sen var jättemysigt och tomten kom som vanligt med godispåsar åt barnen (jag roffade också åt mig).
Har suttit och målat resten av dagen typ, försöker öva upp mina akvarellskills eftersom jag insåg häromdan att jag kan lägga lite mindre pengar på julklappar om jag fixar lite snygga tavlor till ett par personer i släkten... Funderade på att baka lite ikväll, men tror inte jag orkar det. Får göra det nästa vecka istället!
.
Självmordsbombare i Stockholm... okej. Ja det trodde jag ju inte. Scary. Hoppas det var en ensam knäppgök och inte någon organisation i alla fall.
Jävla idiot alltså! Säger samma sak som jag sa om han som försökte bomba Times Square i maj... Hur fan tänker dem när de får för sig att spränga en gata med OSKYLDIGA människor ska hjälpa deras sak? Tror ju inte precis att man drar tillbaka trupperna bara för det, eller att Carl Bildt eller Reinfeldt eller vem det nu är som bestämmer det tänker att "OJ, nu slår de tillbaka, ta genast hem svenskarna från Afghanistan." Hur kan man ens tänka att det är OK att straffa människor för att Lars Vilks publicerar bilder (som han enligt svensk lag har rätt att publicera?) när de aldrig har träffat honom. Jag blir så arg! Fan inte okej att döda, inte för någon aledning, någonsin (okej, i absolut självförsvar kanske). Om det nu skulle vara så att de extrema muslimerna har rätt och att vi kommer till helvetet... varför bryr de sig då? Det är ju vi som kommer till helvetet, inte dem. De får tro på vad de vill bara de inte försöker bomba mig, så ser jag det. Även om jag inte förstår det, så varför kan inte de låta oss göra samma sak? Visst, det är inte okej att döda nere i deras länder heller, tycker inte man ska kriga över huvud taget. Men det hjälper ju liksom inte att försöka spränga bort motståndarlaget, liksom. Speciellt om moständarlaget är ett gäng julhandlare på Drottninggatan. Dessutom har han ju mer själpt än hjälp muslimer här i Sverige.
Hoppas verkligen att det bara var en enskild knäppgök.
.
.
Fina Luciatåget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0