Malmö högskola

Jag kom in!! Äntligen har antagningsbeskedet för högskolan kommit, och från och med i vår kommer jag att vara en student vid Malmö högskola. 
Här är nu problemet.
Jag hade velat studera 15 poäng rit och skissteknik, och 15 poäng creative writing på distans. Men jag kom inte in på rit och skisstekniken, utan istället är jag antagen till 30 poäng internationella relationer och 15 poäng creative writing. Är reserv nr 11 på rit och skisstekniken. Är ju i och för sig inte hela världen, kommer ändå att fortsätta rita och söka in till folkhögskolan och känner mig ganska säker på det. Så det är ju inte hela världen. Men... orkar jag verkligen läsa 45 poäng?? Orkar jag med både internationella relationer och creative writing på kvällarna sen? Båda är ju ämnen jag brinner för och vill läsa. Ska jag hoppas att jag kommer in som reserv på rit och skissteknik? Eller ta det säkra kortet och läsa internationella relationer men att strunta i creative writing?
.
Kanske inte så bra att fundera ut det här kl 1 en frdagsnatt efter några glas vin.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bor du i Malmö?

2010-12-12 @ 15:07:17
URL: http://hanna1991.blogg.se/
Postat av: Elinor

Bor i Knislinge, så ska pendla i vår iaf! :)

2010-12-12 @ 20:03:59
Postat av: Erika

Bara du känner att du klarar av det. 30 poäng heltid är studier på HELTID. Jag säger inte att du inte kommer att klara av det - men du måste nog vara väldigt målmedveten och passionerad i dina kurser.



Så roligt att du har kommit in och ska studera iaf =) Alla tre kurserna låter superkul, hade gärna gått dem själv (och sluppit grammatiken som kommer nästa termin...).

2010-12-13 @ 01:23:25
Postat av: Elinor

Mm ja jag vet att det blir mycket, men skulle jag känna så att jag inte klarar av det så kan jag ju bara droppa creative writing:P och det finns ju en yttepyttechans att jag kommer in på mina förstaval och bara behöver plugga 30, vem vet?:)



Taack, ser fram emot det, skönt att veta att man har nåt vettigt att göra på dagarna. Lycka du till med grammatiken, är så glad att jag aldrig mer behöver bry mig om vad adverb är för något;)

2010-12-13 @ 15:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0