Juletid i Stockholm

Im baaaack! Jag lever, jag överlevde tågresan både till Stockholm och hem and then some. Kom hem vid 10 i måndags, men då var jag så trött att jag liksom prioriterade att byta om till pyjamas och äta, eftersom jag inte gjort det sen lunch.
Efter praktiken de senaste dagarna har jag varit så trött och halvsjuk att jag inte orkat skriva någonting. Har haft ont i huvudet, värk i kroppen och bröstkorgen samt varit på allmänt trist humör. Har kollat väldigt mycket på the Simpsons och ätit clementiner istället, det måste man få göra ibland det med.
Stockholm då! Jag förstår plötsligt varför jag gick ner något kilo i USA när alla andra gick upp i vikt. Därför att....
1) Vi kom upp så sent att vi åt stor lunch mitt på dagen och skippade frukost.
2) Vi sprang upp och ner för shoppinggatorna tills jag bokstavligt talat inte kunde gå på grund av skoskav. Sedan tog vi en kaffepaus och gick lite till, även efter att affärerna hade stängt.
Var precis samma visa i Stockholm! Haha, våra vanor hade verkligen inte förändrats. Vi gick på bio (det gamla standard-fredags-nöjet) käkade sushi, sprang vilse i tunnelbanan ett par gånger innan vi fattade systemet (helt annorlunda från NY) fikade så länge att kafépersonalen såg ut att vilja kasta ut oss och shoppade en massa roliga smågrejor. Det blev inget festande, ingen av oss kände att vi hade pengar eller på festhumör. Var alldeles för trötta istället. Vi träffade roliga människor ändå. Längtar redan tills nästa gång vi ses, antagligen i påsk då vi ska försöka få med oss tyskarna!
.
Sedan dess har jag praktiserat och legat hemma med en bankande huvudvärk på kvällarna. Inte så kul. Ikväll mår jag bättre, förutom att jag känner mig svag i hela kroppen och helt orkeslös. Ska in i duschen och sen kolla på lite julrecept. I helgen inleds Det Stora Julbaket 2010. Jag skall baka som aldrig förr. Blir kanske fest på fredag, och på söndag ska jag minsann kolla på julshowen på Pisken. Skoj skoj!
.
En TRÖTT Elinor på julmarknaden i Gamla stan, typ fem minuter innan de stängde.
.

.
Så himla mysigt på julmarknaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0