Är ganska så nöjd med min dag

Vet ni hur mycket snö det kom igår natt? Gissa.

En halv centimeter! Snacka om att överreagera, verkar som att alla amerikanerna verkligen tar ut det allra värsta i förskott
  Så det blev ingen snowtubing imorse, ska göra det om två veckor istället. Nåja, hade i allal fall en liten sovmorgon då innan jag åkte in till stan.

Nåja. Helt bra har ju dagen inte varit. Slog som vanligt igång datorn för lite musik när jag vaknade imorse, men möts genast av en skylt som skriker: DU HAR 22 JÄTTEFARLIGA VIRUS PÅ DIN DATOR OCH DU MÅSTE ÅTGÄRDA DETTA NU!!!!!!! Typ.
  Whats a girl to do? Jag klarar mig inte utan min dator. Det blev att ta ut mina hårt förfärvade sparpengar som jag nästan fick lida för när jag stoppade undan dem (Det gör liksom ont i mig när jag måste spara pengar när jag har all shopping så nära) men jag var tvungen eftersom jag hade förhoppningar om att jag skulle kunna köpa Lion King biljetter nästa vecka, vilket går lös på saftiga trehundra. Jag hade 120 sparade och ingen växel, så med förhoppningen att klunna komma undan med virusskydd för 50 dollar tog jag med mig 100 in till stan. Jaha. Det visade sig att för att få något som kunde ta väck mina virus så var jag tvungen att betala 70 dollar plus skatt. Fick typ 17 dollar tillbaka av mina 100. Buhuhuhuhu. Jag fick i alla fall något som kallades rebate, vilket tydligen betyder att jag behöver fylla i något på internet och sedan skickar de 40 dollar tillbaka till mig om några veckor. Vilket är bäst för dem, för de där 40 dollarna är välbehövda!

Stack in på Madame Tussauds efter det! lite besviken blev jag faktiskt även om det är värt ett besök. Vissa av figurerna såg inte alls verkliga ut och var helt glansiga i huvudet. Fast det var ändå rätt kul att gå omkring där. Jag gillade avdelningen med musikerna bäst! Fick posa bredvid Beatles, Spice Girls och massa andra! Bilder kommer imorrn.
  Sedan drog vi vidare till The metropolitan Museum of Art! Herregud... man hade kunnat gå i dagar där inne! Det fanns egyptiska grejor, grekiska grejor, byzantiska grejor, fotografier, asiatisk konst, rustningar, träskulpturer... you get the picture. Jag tror jag avverkade halva första våningen under de tre timmar vi hann med innan de stängde, och då var jag så trött att jag knappt orkade med en tavla till.
  Var hur roliga människor som helst där med! Sådana där kulturella människor med scarfs och bekväma kläder. Massa konstnärer sprang omkring med ritblock och ritade av en massa grejor, jag sprang och tjuvkikade på vad de gjorde. Väldigt kul att lyssna in sig på allas konversationer med, många var självutnämnda guider... Jag kommer i alla fall definitivt att åka tillbaka dit!

Nej, nu måste jag sova! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0