Bootcamp at Dunkins!

Hade en helt okej jobbedag idag. Lillkillen försvann på Hrebrewschool och kalas, så jag hade mycket tid tillsammans med lilltjejen. Hon tjatade sig till att kolla på Mysteriet på Greveholm på min dator... jag tror egentligen inte att hon bryr sig på mycket om att det är på svenska, för när telefonen ringde och jag inte kunde översätta, satt hon fortfarande som trollbunden av det! Hon lärde sig till och med lite svenska: Spöken = Ghosts! Det plockade hon till och med upp helt själv hehe.

sen bar det av på möte med de andra au pairerna i bowlinghallen i Madison. Vi träffade vår LCC som gav oss Cultural Care tröjor, pizza och tårta. Stack dit med Suss och Carina och en annan tyska som hette Katarina, tror jag, och vi körde Sverige vs Tyskland. Vi spöade tyskarna haha, och jag vann hela sista omgången kan jag tala om! Med 20 poäng.
  Efter det stack vi, hör och häpna, till Dunkin Donuts och satt där i en evighet. Vi var de enda i hela lokalen förutom biträderna och övertrötta som vi (jag) var flummade vi sönder stället. Jag var extremt trögfattad och fattade skämt fem minuter efter alla andra, som att butterfly direkt översatt är smörfluga på svenska, och inte bara ett norrländskt slangord... till och med tyskarna fattade det, och de pratade inte ens svenska. Skäms på mig. Sedan började vi klaga över hur onyttigt vi åt och kom in på gym helt plötsligt. Då drog Carina en historia om när hon och Suss hade varit på gymmet på ett pass som heter bootcamp och hur kul det hade varit när Suss inte kunde göra en rörelse när man skulle böja på benen typ. Innan vi visste ordet av stod alla fyra upp och försökte böja benen så som man ska göra i bootcamp, bara för att se om vi kunde klara av det.
Konversationen i korthet:

Carina: You have to bend your knees, your feet before your knees. Like you sitting down!
Jag: ... i dont get it. Let me think!
Suss: Waaah! (Ramlar ner på en stol bredvid)
Carina: No! Bend your knees!
Katarina: So its like when youre going to the toilet?
Jag: I think I get it now! Like this?
Carina: No!
Suss: Waah! (Ramlar igen)
Jag: Its the balance! I think I would have better balance on a horse than you anyway. (Lyckas äntligen)
Butiksbiträde (grav indisk accent, frågar Suss, som fortfarande ramlar när hon försöker): How long can you stand on one foot?
Alla fyra au pairer ställer som genom ett trollslag på ett ben och ser triumferande ut. Står säkert så i minst en minut och flaxar med armarna innan först Suss, sen jag och sist Carina och Katarina ger upp och sätter oss ner.

Vi fick gratis munchkins för att vi bjöd på oss själva och fick killarna bakom disken att skratta. Och för att vi brände så mycket kalorier under vårat lilla gym pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0