Glass i snön

Nu har minsann snön börjat komma. Lite fin pudersnö, men de förväntar sig att det ska komma betydligt mer den här gången. Och som sagt är de dubbelsäkra.
  Det är lite kul. jag, Suss, Carina och Rowena stack först till K-mart för att inhandla lite glass och annat till au pair mötet på torsdag, och typ hela parkeringen var full av folk. Jag kom att tänka på att det verkar som att de förbereder sig på samma sätt som om det fortfarande hade varit kalla kriget. Oh no, snö! Lika bra att vi köper mat för tre veckor. Jag tror inte alla dessa undergångsfilmer är bra för dem...

Åt i alla fall världens godaste glass på Cold Stone innan vi stack upp till Eagle Rock i snöfallet. Man kunde knappt se New York den här gången, men vi var nöjda ändå. 
  Ungarna har ju snödag imorrn vilket innebär att de stänger skolan, och det verkar som att alla andra au pairer kommer att få sovmorgon i alla fall. Utom jag, jag ska upp och jobba kl. 7. Buhuhuääää.... Det är ju egentligen mina vanliga arbetstider så jag kan inte klaga, men jag tänker minsann utnyttja nästa veckas sovmorgnar till max. Supermax. Tänker BARA slappa, jag har bara haft tre lediga dagar sedan början av Oktober. Tänker stänga in mig och spela en massa Wii, äta glass och ringa mina kompisar och reta dem för att de jobbar. Hehehehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0