Jag tror jag har åkt på en förkylning igen

Anledning 1: Både lillkillen och lilltjejen har det. Lilltjejen kände sig för trött för att stå upp igårkväll, och kröp upp i mitt knä. Kanske inte det bästa att låta henne göra detta.
Anledning 2: Jag får bara näsblod ca två dagar innna förkylningsdags. Jag har näsblod.
Anledning 3: Näsan rinner konstant.

Jaja. Det blir inte bättre för att man sitter hemma och deppar. Jag ska iväg till gymmet och springa lite, var bara där en gång på hela förra veckan med jag tycker faktiskt att jag har haft anledning till det. Var ganska upptagen då. Igår var jag bara lat.
  När jag klippte mig pratade frisörerna om olika hemmakurer för sjukdomar och sånt, vet inte om jag skrev det. Men tydligen ska man ta en vanlig lök och sätta den i rummet, så suger den åt sig alla baterier och man får bättre luft. Om jag nu skulle bli förkyld är det något jag definitivt tänker prova! Dessutom skulle man smörja in fötterna med något... tigerbalsamsliknande som jag inte vet hur man översätter (eller stavar till på engelska). Det ska man också bli frisk av.

Imorrn ska det tydligen garanterat bli snowday. De är säkra på det den här gången. Dubbelsäkra säger de. Yeah right... jag tror på det när jag ser det, säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0