Museum of Modern Art!

dagen började med att jag och Carina körde vilse på vägen till tågstationen och därmed missade tåget. Men den här gången var det faktiskt inte bara mitt fel, visst var jag lite sen när jag skulle plocka upp henne, men hon var inte säker på vart vi skulle köra...

Jaja. Vi kom in till NY och det var kallt som tusan, blåste jättemycket idag precis som igår. Beslutsamt gjorde vi vår väg till 5th Av. Först letade vi efter Manalo Blahnik, ni vet den sko affären som är med i Sex and the City. Vi hittade den inte och gav upp och gick in till museet istället. Där fick vi reda på att Tim Burton utställningen var inställd idag vilket resulterade i en väldigt ledsen Elinor. Fast jag hann inte deppa så mycket, för Carina släpade med mig ut och så började vi kolla på alla tavlor.
  Det här museet var verkligen värt ett besök. Det var inte lika mäktigt som the Met, och inte lika stort, men det fanns så himla många kända tavlor där. Bland annat Monet, Picasso och Van Gogh hade sina verk där. Själv tyckte jag bäst om Pop Art avdelningen.



Monet. De hade ett helt rum fullt av hans tavlor.

Nu är uppladdningen elak mot mig igen. Lägger upp fler bilder imorrn eller något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0