Mycket bättre än förra onsdagen

I natt somnade jag med telefonen i handen och lampan tänd. Precis när jag skulle komna så vaknade jag igen av att jag tyckte att jag såg en läskig siluett i rummet. "Inbrottstjuv!" hann jag tänka och tände lampan fort som attan. Inget i rummet, så klart. Jag lugnar ner mig och släcker igen, burrar upp mig under täcket och försöker inte tänka på alla läskiga saker som hoppar upp i huvudet. Inte fem minuter senare hör jag ett högt ljud, precis som om något hårt ramlade ner i golvet. Jag spärrar upp ögonen och tänder igen, men ser inte orsaken till ljudet. Antagligen inbillade jag mig, men jag kunde svära på att det lät som om något höll på i hallen utanför mitt rum, var supernära att springa upp för trappan och sätta igång larmet  så att polisen skulle komma, men kom på att jag inte var helt hundra på koden. Usch, jag är så himla lättskrämd på natten. Lyckades tillslut somna i alla fall.
  Vaknade redan vid 8 av att telefonen ringde. Kunde inte somna om efter detta, så jag tog fram datorn och kollade på senaste Lost innan jag drog till gymmet. Familjen hade inte ringt så jag tänkte att det var bäst att vara arbetsklar kring 1-2, och precis när jag kom ut från duschen ringde telefonen. Det var lillkillen som busringde hem utan föräldrarnas tillstånd och sa hej. Fick i alla fall reda på att de inte kom hem före 5, så jag la mig ner i sängen och slappade.
  kring kl 3 ringde telefonen igen. Den här gången var det värdmamman som sa att jag inte behövde jobba alls idag eftersom de skulle bli senare än vad de trodde. Jag: Yeah, yeah, its ok, sure! Wiho!

Nu behöver jag bara ha något att göra ikväll. Alla antingen jobbar eller har besökt av vänner eller något. Jag tror jag ska iväg till banken och sätta in mina 11 dollar i quaters och tiocentare så att jag har lite pengar på kontot igen. När man sparar pengar får man lära sig att vända lite på slantarna hehe. Bra då att man har en fyra månaders gammal myntsamilng med småmynt för att man gillar att betala med cash mer. Amerikanerna har så himla många småmynt... Sedan ska jag försöka hitta någon kanal och se på hockey matchen mellan Sverige och Tyskland, men är lite rädd för att vi inte har kanalen den ska gå på.... Oh well. Lovade att skotta uppfarten med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0