Starstudent

Det är nu måndagmorgon och barnen har kommit iväg till skolan, vilket för min det betyder SOVMORGON. Äntligen kan jag sova ut efter att ha varit uppe innan alla dagar den senaste veckan. Oh lovely...

Sen ska jag städa huset, för städerskan kommer imorrn. Ikväll blir det antagligen kaffe med Tereza för att planera söndagen. Vi ska till stan för att kolla lite på museum och sevärdheter. Jag kommer väl att få agera guide, jag har en känsla av att till och med jag kan Manhattan bättre! Nåja, jag sr fram emot det! Ska bli kul, vi kommer nog att besöka Madame Tussauds och kanske the Met. Inte för att jag riktigt vet vad för slags saker som finns på det sistnämda, haha. Men det gör inget. Det är därför vi har Google.

På lördag ska jag åka snowtubing. Vet du inte vad det är? Gud asså, du är såååå efter. Det vet ju alla! Typ.

Morgonens citat:
Mormor: M, what did mommy mean when she said you were a starstudent this week? ( De har något som kallas för marvelous me, där de fokuserar på en elev i veckan som får gå runt med krona, visa upp sina talanger och göra en poster om sig själv bland annat).
Lillkillen: ... (Spelar DS)
Mormor: M, whats a star student? 
Jag: M! (Rycker lite i DSet för att han ska svara)
Lillkillen (frånvarande): Its when... your... a star... aaaand a.... student. 

Så man är en stjärna. Och en student. Logiskt. Och min morgontrötta hjärna tolkade det omedelbart till en liten stjärna, du vet en sån i himlen, som sitter vid en skolbänk med ett brett leende.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0